Guldsmederna Jobring nöjda med sin digitala marknadsföring

 

“Förväntningarna i dessa coronatider var inte speciellt högt satta, så man kan verkligen säga att det är lyckat att satsa när det är sämre tider. Detta påpekade även vår medierådgivare för oss innan vi drog igång. Kommunikationen med vår digitala strateg Johanna och campaign manager Jonna har flutit på väldigt lätt och de lyssnar på vad vi har att säga. De är tydliga och finns alltid till hands. Vi är ju trots allt födda på yngre järnåldern.” – Johan och Jenny Jobring

Johan och Jenny Jobring öppnade sin ateljé på Vallgatan i Halmstad 1993 där de tillsammans formger och tillverkar unika smycken. Här berättar de om hur det fungerar att gå från print- till digital annonsering och hur samarbetet med Mediehuset Hallandsposten har fungerat.

Hur kom det sig att ni valde Mediehuset Hallandsposten?
Vi har tidigare erfarenhet av annonsering i HP, både digitalt och i pappersformat och har upplevt att det har varit givande. Dessutom har vår medierådgivare Thomas Ylander varit lyhörd.

Ni har gått från att annonsera mycket i papperstidningen till att nu testa även digitalt. Har ni märkt av detta?
I detta digitala format via sociala medier verkar genomslagskraften vara stor. När vi började annonsera i tidningen, för det fanns inget annat då, så upplevde vi det som väldigt givande. Men detta smäller högre.

Hur tycker ni att samarbetet har fungerat mellan er och medierådgivaren/ digitala strategen?
Samarbetet har fungerat alldeles utmärkt.

Vill du också testa digital annonsering med Mediehuset Hallandsposten? Kontakta oss så berättar vi mer!