Kundcase

Vad har våra kunder fått hjälp med och vad säger de själva?
Här presenterar vi röster från nöjda företagare.

Kontakta oss

Printannonserna i Hallandsposten har alltid varit en viktig del i vår strategi, säger Jessika Nilsson, marknadsansvarig.

Jessika Nilsson

Marknadsansvarig, Bostad&Co

”Print är en viktig del av mediemixen för att nå ut.”

Sedan starten 2014 har Bostad&Co gått sin egen väg och byggt ett starkt varumärke med hjälp av rätt mediemix och mycket magkänsla.
– Vi har samarbetat med Hallandsposten sedan starten. Printannonserna passar vår produkt väldigt bra. Vi har ett stort engagemang och vill i första hand hjälpa våra kunder att hitta hem att trivas i, säger Jessika.

Läs mer i Bostad&Co advertorial

Medierådgivarna är väldigt kundorienterade och proaktiva. De hör av sig med förslag och utgår hela tiden från våra behov.

Att få till den perfekta marknadsförings-mixen är inte enkelt. Med hjälp av Mediehuset Hallandsposten har Svenstigs Bil tagit fram en strategi för var de ska synas och när.

– Det är en stor fördel att jobba långsiktigt, säger Johan Larsson, Audi brand manager.

Läs mer i Svenstigs advertorial

Vi testar gärna nya saker. Mediehuset Hallandsposten erbjuder många olika lösningar, både i print och digitalt. Det har gjort att vi kunnat samla mycket av vår marknadsföring på ett ställe, säger Johan Larsson.

Johan Larsson

Audi brand manager, Svenstigs

Som egenföretagare har du inte musklerna att göra allt själv och det är svårt att hitta rätt mix för marknadsföringen. Då är det skönt att kunna ta in Hallandspostens expertis. Vi litar jättemycket på deras kompetens, säger Fredrik.

Fredrik Fritz

Ägare, Fritz blommor

”Vi har alltid haft Hallandsposten som partner och litar jättemycket på deras kompetens”

För Fritz blommor på Väster i Halmstad har annonser i papperstidningen alltid varit stommen i marknadsföringen. Tillsammans med Mediehuset Hallandsposten satsar de nu på att nå ut ännu bredare och till nya målgrupper genom sina sociala kanaler.

I Fritz blommors butik är trenden tydlig – det kommer in många nya kunder, som har fått upp ögonen för trädgård och inredning.
– Det är dem vi vill fånga upp. Nu kan vi målgruppsstyra våra kampanjer och göra inspirationen mer riktad, det känns jättespännande.

Läs mer i Fritz blommors advertorial

“De digitala annonserna har gett oss nya kunder”

I sin ateljé på Vallgatan i Halmstad har guldsmederna Johan och Jenny Jobring formgett och tillverkat unika smycken i snart 30 år och byggt upp en trogen kundkrets. I våras tog de hjälp av Mediehuset Hallandsposten för att öka sin digitala marknadsföring.

– Det har verkligen gett resultat. Nu kommer det nya kunder till butiken, som har hittat oss genom annonserna på nätet, berättar Jenny Jobring.

Läs mer i Native-artikeln om Jobring

– Vi fick en plan som passar oss som litet företag. Förutom i papperstidningen annonserar vi nu på Google, Facebook och Instagram.

– Nu kan vi göra det vi är bäst på och slipper lägga energi på marknadsföringen. Vi har fullt förtroende för Hallandspostens medarbetare. Informationen är tydlig och de förklarar allting på ett bra sätt.

Jenny och Johan Jobring

Ägare, Jobrings smycken

“Vi har fått hjälp att nå ut till vår målgrupp och inte skjuta lika brett. Nu syns vi där våra kunder finns, det får vi hela tiden bekräftelse på.”

“Varje helg kommer nya kunder nerifrån Skåne som har sett oss på Facebook eller Instagram. Det är ett kvitto på att det fungerar.”

Johan Bilén

Butikschef, Severins Möbler Halmstad

Digital marknadsföring har gett konkret resultat för Severins Möbler

För Severins Möbler var tidningsannonser länge det självklara valet för att nå ut till sina kunder. Men de senaste åren har den digitala marknadsföringen och möjligheten till målgruppstyrning blivit allt viktigare. Lokala experter från Mediehuset Hallandsposten har hjälpt Severins Möbler att ta fram en strategi och planera sin digitala marknadsföring.

Läs mer i Native-artikeln om Severins

Se filmklippet där Johan Bilén, butikschef och Thomas Ylander, medierådgivare, berättar om det framgångsrika samarbetet med deras marknadsföring.

Fönsterbolaget får in nya kunder via digitala kanaler

Fönsterbolaget är specialiserat på fönsterbyten, en investering man kanske bara gör en gång som villaägare. Då gäller det att hitta rätt marknadsföringskanaler för att nå målgruppen. Därför valde Fönsterbolaget att ta hjälp av Mediehuset Hallandspostens experter och lägga en större del av sin annonsering i sociala medier.

Läs mer i Native-artikeln om Fönsterbolaget

“Vi har börjat mixa printannonser med kampanjer i sociala medier och det har gett resultat. Samarbetet med Mediehuset Hallandsposten funkar jättebra. Vi sätter en plan tillsammans, spikar material och budskap till annonserna och sedan tar de över”.

Patrik Ferdinandsson

Delägare, Fönsterbolaget