Kundcase

Vad har våra kunder fått hjälp med och vad säger de själva?

Här presenterar vi röster från nöjda företagare. 

– Vi fick en plan som passar oss som litet företag. Förutom i papperstidningen annonserar vi nu på Google, Facebook och Instagram.

– Nu kan vi göra det vi är bäst på och slipper lägga energi på marknadsföringen. Vi har fullt förtroende för Hallandspostens medarbetare. Informationen är tydlig och de förklarar allting på ett bra sätt.

Jenny och Johan Jobring

Ägare, Jobrings smycken

“De digitala annonserna har gett oss nya kunder”

I sin ateljé på Vallgatan i Halmstad har guldsmederna Johan och Jenny Jobring formgett och tillverkat unika smycken i snart 30 år och byggt upp en trogen kundkrets. I våras tog de hjälp av Mediehuset Hallandsposten för att öka sin digitala marknadsföring.

– Det har verkligen gett resultat. Nu kommer det nya kunder till butiken, som har hittat oss genom annonserna på nätet, berättar Jenny Jobring.

Läs mer i Native-artikeln om Jobring

Digital marknadsföring har gett konkret resultat för Severins Möbler

För Severins Möbler var tidningsannonser länge det självklara valet för att nå ut till sina kunder. Men de senaste åren har den digitala marknadsföringen och möjligheten till målgruppstyrning blivit allt viktigare. Lokala experter från Mediehuset Hallandsposten har hjälpt Severins Möbler att ta fram en strategi och planera sin digitala marknadsföring.

Läs mer i Native-artikeln om Severins

“Vi har fått hjälp att nå ut till vår målgrupp och inte skjuta lika brett. Nu syns vi där våra kunder finns, det får vi hela tiden bekräftelse på.”

“Varje helg kommer nya kunder nerifrån Skåne som har sett oss på Facebook eller Instagram. Det är ett kvitto på att det fungerar.”

Johan Bilén

Butikschef, Severins Möbler Halmstad

“Vi har börjat mixa printannonser med kampanjer i sociala medier och det har gett resultat. Samarbetet med Mediehuset Hallandsposten funkar jättebra. Vi sätter en plan tillsammans, spikar material och budskap till annonserna och sedan tar de över”.

Patrik Ferdinandsson

Delägare, Fönsterbolaget

Fönsterbolaget får in nya kunder via digitala kanaler

Fönsterbolaget är specialiserat på fönsterbyten, en investering man kanske bara gör en gång som villaägare. Då gäller det att hitta rätt marknadsföringskanaler för att nå målgruppen. Därför valde Fönsterbolaget att ta hjälp av Mediehuset Hallandspostens experter och lägga en större del av sin annonsering i sociala medier.

Läs mer i Native-artikeln om Fönsterbolaget